VAKINHOUDELIJKE SPECIALISTEN MET KLANTCONTACT Klantgerichte Gedragshouding & Verkoop (gerelateerde) Vaardigheden

 

 

 

Wat leert men

Dag 1: Commerciële gedragshouding, Inzicht in gedraging en effecten daarvan. Onderscheidende factoren in communicatie. Persoonlijke belemmeringen en oorzaken van belemmeringen Opbouw en structuur commercieel gesprek. Behoefte van de opdrachtgever inventariseren.

  • Dag 2: Verkoop(gerelateerde)vaardigheden (lichte vorm), Persoonlijk pitch presenteren (eigen Unique Sellings Point(S), USP. Persoonlijke USP vertalen naar het belangrijkste koopmotief. Omgaan met bezwaren en of weerstand. Het breed presenteren van de oplossing oftewel het eigen product/dienst. Oefenen aan de hand van verschillende commerciële situaties . Het aan de hand van opdrachten evalueren van de trainingsinhoud, controle op de praktische toepassingen en waar nodig verdieping.
  • Dag 3. De praktijk naast de theorie. het aan de hand van opdrachten (casussen) evalueren van de trainingsinhoud. Praktische toepassingen en verdieping.

Wat kan en weet een deelnemer na de kennisbagage

 Weet deelnemer, dat het uiteindelijke onderscheid niet in het product of dienst zit, echter in persoon zelf. Hij snapt dat dit kan bestaan naast zijn vakinhoudelijke kennis.

  • De deelnemer kan en weet dit daarna in te zetten op een klantgerichte, gedoseerde en gestructureerde wijze. Hij ‘spuit’ geen overbodige usp’s meer.
  • Kan de deelnemer feilloos de klantproblematiek boven water halen en weet welke personen het evt. beslissingsteam omvat.
  • Denkt de deelnemer niet meer in termen van overdracht, echter in termen van Klantoplossing en is de Mindset ook daarop gericht.
  • Weet deelnemer dat de Overtuigingsfase en Bezwaarfase makkelijker zullen gaan dan voorheen en met geen tot weinig tegendruk.
  • Kan de deelnemer -naast verkoop- betere marges op de producten of diensten genereren door de veranderde mindset.

Weet hij tenslotte, dat hij uiteindelijk ZELF dit kennen zal dienen om te zetten in significant kunnen, daarbij ondersteund door manager en trainingscoach.

 

 

Wanneer?

16 EN 17 MEI EN 12 JUNI 2024

Trainingsduur is drie dagen van 08.30 uur tot 17.00 uur. Groepsgrootte maximaal acht deelnemers.

*In verband met de gewenste transitie zijn na de derde dag, drie na-sessie dagen/dagdelen gepland over een periode van acht maanden.


De inbegrepen aangeboden lunch is van 12.30 uur tot 13.00 uur.

Bureau SiS Training is aangesloten bij OOM.


Locatie;

Kantoor SiS Training, Business Centre de Vliert

Victorialaan 15, gebouw C
5213 JG  's-HERTOGENBOSCH

073 - 7519 547  /  06 1980 1986

INSCHRIJVEN