SALES (SUPPORT) BINNENDIENST  Commerciële gedragshouding & verkoop Vaardigheden

Wat leert men

  • Dag 1: Commerciële gedragshouding, versterking van de persoonlijke invloed op vertrouwensrelaties en dus het gunning-proces, het nemen van proactieve verantwoordelijkheid aangaande klantrelatie, het elimineren van excuses-gedrag.
    (Toepassing d.m.v. rollenspellen en bespreken hindernissen)
    • Dag 2: Verkoopvaardigheden binnendienst, van reactief naar actief. Voeren van in- en uitgaande telefoongesprekken als mede beperkingen en mogelijkheden. Vraagstelling-fase en hoe te handelen. Het analyseren van problematiek/wensen. Wijze van presenteren, alsmede HKM bepaling. Cross en up-selling. Het elimineren van de “prijsdiscussies” versus het verkopen van toegevoegde waarde, het afronden van orders. Omgaan met emoties/klachten en bezwaren. Offertes actief versus reactief behandelen. Het vragen om de opdracht. Samenwerking met de buitendienst.

    (Toepassing d.m.v. rollenspellen en bespreken hindernissen)

  • Dag 3: De praktijk naast de theorie. Het aan de hand van opdrachten evalueren van de trainingsinhoud, praktische toepassingen en verdieping.

 

Wat kan en weet een deelnemer na de kennisbagage

  • De deelnemer beseft en weet dat hij – naast de buitendienst-, bij de klant het verschil kan maken met zijn aanpak.
  • De deelnemer heeft binnen die nieuwe aanpak nu gerichte denk- en werkinstrumenten gekregen en kan deze nu inzetten al naar gelang de klantsituatie vraagt of vereist.
  • De deelnemer weet nu wat klantgericht denken & handelen inhoudt en kan hier gericht en gedoceerd vorm aan geven.
  • De deelnemer is beter in staat op een prettige en klantgerichte wijze klachten correct te bespreken en tot een -voor beiden partijen- goed einde te brengen.
  • Deelnemer kan zelfs bij een klacht door de nieuwe aanpak de klantenbinding vergroten.
  • Heeft een Mindset die gericht is op klantgerichte verkoop.

Weet de deelnemer tenslotte, dat de deelnemer uiteindelijk ZELF dit kennen zal dienen om te zetten in significant kunnen, daarbij ondersteund door manager en trainingscoach.

 

Wanneer?

23 EN 24 MEI EN 26 JUNI 2024

Trainingsduur is drie dagen van 08.30 uur tot 16.30 uur. Groepsgrootte maximaal acht deelnemers.

*In verband met de gewenste transitie zijn na de derde dag, drie na-sessie dagen/dagdelen gepland over een periode van acht maanden.

De inbegrepen aangeboden lunch is van 12.30 uur tot 13.00 uur.

** deze sessie kan vanaf 4 deelnemers óók op uw bedrijf gegeven worden.

Bureau SiS Training is aangesloten bij OOM.

Locatie

Kantoor SiS Training / Business Centre de Vliert
Victorialaan 15, gebouw C
5213 JG  's-HERTOGENBOSCH

073 - 7519 547  /  06 1980 1986

INSCHRIJVEN